Nòmines i Seguretat Social I (30H)
Curs Online
Abr 10, 2025 - May 13, 2025

Contacta amb nosaltres al 93 606 10 32
o bé
Apunta´t a la llista d´espera per ser informat/da de la nova edició

Llista d'Espera

PLA FORMACIÓ TRANSVERSAL

Curs subvencionat pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya i el Servicio Público de Empleo Estatal. Sense cost per a tu!

 

 

 

La gestió del personal en qualsevol empresa requereix del treball de professionals altament qualificats en tot el relatiu a assessoria laboral. Al llarg del curs de nòmines i seguretat social, t’endinsaràs en una visió global de la gestió i planificació laboral d’una empresa a nivell professional. Realitzar les altes o baixes dels treballadors, l’elaboració de nòmines o la redacció de contractes són aspectes que aprendràs per a dur a terme una gestió laboral qualificada.

Aquest curs que s’imparteix en modalitat Teleformació, et donarà el coneixement teòric i pràctic per aconseguir els objectius següents:

 

Objectius del curs:

Identificar les parts integrants d’un contracte de treball i les clàusules que el componen, així com confeccionar nòmines i aplicar la cotització a la Seguretat Social.

 

Programa formatiu

La realització d’aquest curs no convalida com a Certificat de Professionalitat.

Informació del curs

El curs online ha estat preparat per professorat especialitzat en la matèria amb més de 5 anys d’experiència en el sector i amb titulació oficial.

CAMPUS VIRTUAL. El curs es realitzarà a través del campus virtual de Formar-te. Allí trobaràs tots els materials del curs i podrà realitzar la comunicació amb l’equip docent expert en la matèria.
CURS SENSE FRONTERES. MULTIDISPOSTIU I MULTISISTEMA. Per poder realitzar el curs necessitaràs un dispositiu electrònic (ordinador, tauleta o mòbil) amb connexió a internet i un navegador web (Mozilla Firefox, Google Chrome, Edge, Opera…). El curs és multidispositiu i el podrà realitzar amb qualsevol sistema operatiu: Linux, Windows i/o Mac OS.
La modalitat TELEFORMACIÓ permet adequar l’horari al seu dia a dia. Tindràs el campus formatiu obert les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana per poder realitzar-lo (sempre dins de les dates d’inici i fi del curs).

 

Encara que a l’edició del curs posi curs complet o llista d’espera, et recomanem que t’inscriguis i realitzes la preinscripció igualment, ja que així podràs ser avisat en la següent edició de forma prioritària. Les llistes d’espera són efectives i reals i les utilitzem per a cobrir les baixes que s’ocasionen habitualment o per avisar de les futures edicions del curs.

Per qualsevol dubte et recordem que també pots contactar amb nosaltres a través del correu electrònic formarte@formar-te.es i del telèfon 93 606 10 32, en horari d’oficina.

També et facilitem el nostre whatsapp perquè l’afegeixis i ens puguis escriure!

(clica a la imatge per obrir una conversació)


Continguts(click aquí)

Continguts del curs:

MÒDUL DE FORMACIÓ 1: Contracte de treball i afiliació a la seguretat social

  • Descripció del contracte de treball.
    • Definició.
    • Objecte i característiques.
    • Requisits
    • Clàusules d’un contracte de treball.
  • Explicació de l’afiliació a la seguretat social.
    • Sistema RED.
    • Parts d’alta, baixa i variacions de dades a la Seguretat Social.

MÒDUL DE FORMACIÓ 2: Salari i cotització a la Seguretat Social.

  • Descripció del rebut de salari.
    • Definició de salari.
    • Salari i la seva regulació legal.
    • Full de salari com a element de prova.
    • Definició del model oficial del full de salari i els seus apartats.
  • Elaboració de Nòmines
    • Nòmina bàsica.
    • Nòmines per a treballadors mensuals i diaris.
    • Hores extres.
    • Liquidacions i indemnitzacions en diferents supòsits.
  • Explicació de la cotització a la Seguretat Social.
    • Cotitzacions a la Seguretat Social i importància.
    • Càlcul de les bases de cotització.
    • Aportació de l’empresa a la Seguretat Social i el model oficial de nòmina.
    • Butlletins de Cotització a la SS. RLC i RNT.
Procés inscripció (click aquí)
  1. Preinscripció al curs: omplir el formulari web amb les dades sol·licitades. Un cop enviat, es rebrà una resposta automàtica confirmant el registre de la preinscripció al nostre sistema. Aquestes preinscripcions seran tractades per ordre d’arribada i de col·lectius prioritaris segons convocatòria.
    • Informar que en el cas que hi hagi molta demanda, les persones que quedin en llista d’espera o que es quedin fora per sobre-demanda, seran informades de manera prioritària per a pròximes edicions. En tot moment poden consultar l’estat de la seva preinscripció trucant al 936061032 o be enviant un correu a formarte@formar-te.es .
  2. Inici fase d’inscripció: s’envia un correu electrònic informant de les dates del curs, es fa recordatori dels requisits d’accés i per sol·licitar la següent documentació:
    • Fotocòpia del NIF/NIE (ambdues cares i llegible)
    • Titulació corresponent segons programa formatiu
    • Altres documents requerits segons el perfil del participant
    • Documentació acreditativa de l’estat laboral:
      • Treballador/a: còpia de la capçalera de la nòmina o rebut d’autònoms (amb període de liquidació visible). Un cop iniciada la formació, caldrà aportar la nòmina del mes en curs.
      • Desocupat/da: còpia de la demanda d’ocupació (DARDO), vigent i segellada.
  3. Validació de la documentació: si la documentació és correcta i s’ajusta als requisits del pla formatiu, es confirmarà la inscripció i s’envia un correu per continuar amb la signatura digital de l’Annex I de sol·licitud de formació.
    • En cas de necessitar alguna prova d’accés o de coneixement previs es contacta amb la persona per avisar que ha de fer aquesta/es prova/es.
  4. Signatura digital de l’Annex I: aquest pas és personal i obligatori per accedir als cursos. El participant ha de signar l’Annex I de sol·licitud de formació mitjançant l’enllaç que ha rebut per correu electrònic. Un cop fet això, el participant rep un correu on s’explica que la seva sol·licitud està en llista d’espera de confirmació.
  5. Confirmació de plaça: uns dies abans de l’inici del curs s’enviarà un correu electrònic amb la confirmació definitiva de la plaça.
  6. Enviament de claus d’accés: el dia d’inici del curs, l’alumne rep per correu electrònic les claus d’accés al curs.
  • En cas que la no admissió sigui per límits legals (places per a desocupats o personal públic), s’informa per correu electrònic el motiu de la no admissió i la inscripció quedarà en llista d’espera per a la següent edició i l’alumne serà informat.

Tota la documentació enviada serà utilitzada exclusivament per a la validació de l’accés al curs i no es desarà en els sistemes informàtics de l’entitat.

Metodologia(click aquí)

MODALITAT TELEFORMACIÓ

Les accions formatives asíncrones permeten a l’alumnat una flexibilitat que no permet la modalitat presencial, perquè els alumnes es converteixen en els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge. En aquesta modalitat de formació es remarquen els aspectes que puguin aproximar a l'alumne a una formació personalitzada fent especial èmfasi en les tutories i la dinamització de les accions formatives. Per aquest motiu, durant tot el procés d’aprenentatge, els alumnes estaran acompanyats permanentment per un o més experts/tes en els continguts objecte del curs, el quals poden realitzar consultes a través de les eines que disposa el nostre campus virtual (EVA).

Els continguts de l’acció formativa es presenten en format interactiu/Scorm, dins de l’entorn d’aprenentatge d’aquesta modalitat que és el campus virtual, i que té com a missió principal permetre la comunicació entre tots els membres de la comunitat educativa. Tot material formatiu de caràcter online serà interactiu amb vídeos, explicacions, exercicis per tema a través del format SCORM, descartant totalment el material formatiu en format PDF (encara que a l’alumnat, en finalitzar el curs, se’ls facilitarà aquest material de l’acció formativa en format PDF per a futures consultes).

Amb la finalitat de complir amb tots els objectius establerts, el campus virtual disposa d’eines interactives (fòrum, correu electrònic, xat...) que ajudaran a l’adequat desenvolupament de l’acció formativa, la comunicació amb el/la formador/a i l’increment de la motivació de l’alumnat. També permet la realització d’activitats de seguiment i exercicis d’avaluació amb les solucions corresponents on l’alumne/a pot valorar els seus progressos.

En els cursos de modalitat de teleformació s'incorporen dinàmiques que impliquen un rol actiu dels participants, malgrat l'absència de sessions en temps real. A través de plataformes digitals i eines interactives, es fomenta la participació activa i l'aprenentatge autònom. A continuació, es descriuen les principals dinàmiques utilitzades:

- Activitats interactives: aquí s’inclouen diversos tipus d’activitats com qüestionaris, simulacions i exercicis interactius que permeten als participants aplicar els coneixements adquirits. També parlem d’activitats com a casos pràctics, on els alumnes han de resoldre situacions reals posant-se en la pèl d’un professional, i/o tutorials on es proposen activitats de realització de anàlisi i creació d’informes.

- Fòrums de debat i col·laboració: tot i no tenir interacció en temps real donat la naturalesa de la modalitat de formació, els participants tenen accés a fòrums i espais de discussió on poden compartir opinions, resoldre dubtes i col·laborar en treballs o projectes en grup.

- Autoavaluació i feedback automàtic: accés a exercicis d'autoavaluació per mesurar el seu propi progrés. A més, es proporcionen qüestionaris amb feedback immediat per consolidar els aprenentatges de manera pràctica (microaprenentatge).

- Diari d’aprenentatge: on els alumnes registren els seus avanços i poden realitzar tasques pràctiques per aplicar a la seva realitat laboral o personal.

- Portfoli digital: on es recopilen i organitzen els treballs, reflexions, projectes i activitats pràctiques fetes durant el curs. La finalitat és poder documentar les seves pràctiques, autoavaluacions i plans d'acció, reflectint el seu progrés i desenvolupament personal; per això el portfoli es converteix en una eina produïda pels mateixos alumnes a la qual poden recórrer un cop acaba l’acció formativa.

També per generar una proximitat en aquesta modalitat i trencar barreres, tots els cursos i continguts d’aquests, encara que estaran habilitats des del primer moment, seran pautats pel formador a l’ inici del curs i de forma setmanal a través de la missatgeria del fòrum. Els formadors també penjaran noticies d’interès a través del fòrum per aproximar el contingut formatiu al mon laboral. 

Per últim exigirem sempre al formador un temps de resposta mínims i mai més enllà de les 24 hores hàbils.

Requisits alumnes(click aquí)
REQUISITS ALUMNES

Aquest curs està adreçat prioritàriament a persones treballadores OCUPADES que cotitzen a la Seguretat Social en concepte de formació professional per a l'ocupació a Catalunya.

La participació de persones treballadores DESOCUPADES inscrites en el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, no pot superar el 30% del total dels participants, no tindran garantida la seva plaça al curs fins que no enviïn la documentació necessària al Centre de Formació i es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada per l’Article 5 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral.

El personal al servei de les ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES, només pot participar en les accions formatives TRANSVERSALS i no pot superar el 10% del total dels participants del programa formatiu, per aquest motiu no tindran garantida la seva plaça al curs fins que enviïn la documentació al Centre de Formació i es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada per l’Article 5 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral.

En cas d’estar en actiu, és IMPRESCINDIBLE que l’empresa disposi de centre de treball a Catalunya.



Per poder accedir a aquest curs hauràs de tenir un d'aquests requisits acadèmics:



Requisit acadèmic
  • Edat: 16 anys complerts
  • Nivell acadèmic o de coneixements generals mínim: segon curs d'educació secundària obligatòria (ESO) o nivell equivalent a efectes acadèmics o professionals.

Requisit tècnic
  • A més de l'indicat anteriorment, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
  • Dispositiu amb connexió a Internet per a poder seguir el curs en línia i poder visualitzar els continguts (textos, formularis, vídeos, imatges) com un ordinador de sobretaula, portàtil, mòbil (no recomanable)
  • Càmara web per poder fer la prova final

Coneixements previs
  • Sense requisits previs

Quan l’aspirant no disposi del nivell acadèmic mínim o de l’experiència professional, demostrarà coneixements i competències suficients per participar en el curs amb aprofitament mitjançant una prova d’accés.

Drets i deures

Certificació(click aquí)

Diploma d’acreditació de la formació rebuda avalat per Formar-te i l’Administració subvencionadora del curs.

 

Condicions generals(click aquí)

Condicions Generals del Curs

  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els professors respondran a les consultes efectuades pels alumnes en el fòrum del tema corresponent. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes igualment que les de Setmana Santa i el mes d’Agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per accedir al curs, s’assignarà a cada alumne una clau d’accés personal i intransferible, sent obligació de l’alumne custodiar la mateixa amb la deguda diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés a campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul•lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne.
  3. L’accés al curs dona dret a la docència dels professors a través del nostre campus EVA, el MATERIAL DIDÀCTIC i els test generals del curs, així com tot material didàctic que es posi a disposició de l’alumne durant el curs.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs trucar al 93 606 10 32. Recorda que també es pot inscriure a la llista d’espera per ser avisat prioritpàriament de la nova edició.
  5. Si un alumne no compleix amb els requisits d’accés o be no entrega la documentació pertanyent, serà dona de baixa d’aquesta edició i en llista d’espera per a la propera. En cas que vulgui sol·licitar la baixa definitiva, haurà d’enviar un correu indicant “BAIXA” i el motiu segons s’indica en els correus electrònic que rebrà.
  6. La plaça del curs només quedarà reservada quan s’hagi entregat tota la documentació requerida i hagi rebut un email confirmant la plaça. 
  7. Els alumnes en situació de no ocupació o el personal laboral de l’administració pública tenen les places limitades segons normativa en aquest pla formatiu.
  8. Per fer la inscripció al curs s’ha d’emplenar el formulari del nostre web corresponent amb l’acceptació de les condicions de la LOPDPGDD, enviar la documentació que sigui requerida per email (indicada en l’apartat Inscripció) i esperar el correu electrònic que enviarà el centre per confirmar la plaça.
  9. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93.606.10.32 en horari de dilluns a dijous de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà el més aviat possible.
  10. En cas de que el curs es suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’alumne serà avisat previ inici del curs.
  11. El centre es reserva el dret de suspensió del curs degut a motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat.
  12. En cas que per força major s’hagi de suspendre una sessió, aquesta es recuperarà l’abans possible prioritàriament en el mateix horari. El centre de formació previ avís de 5 dies d’antelació a la nova classe, notificarà al alumnes de la nova data i horari.
Característiques equip docent(click aquí)

Els nostres docents compleixen els següents requisits per a poder realitzar la formació:

Complir com a mínim algun dels següents requisits:
– Llicenciat, Enginyer, Arquitecte o Títol de Grau corresponent o altres títols equivalents.
– Diplomat, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic o el Títol de Grau corresponent o altres títols equivalents.
– Tècnic Superior de la família professional Administració i Gestió.
– Certificats de professionalitat de nivell 3 de la família professional Administració i Gestió.

Es requereix 1 any en l’àmbit d’Administració i Gestió en cas de disposar de formació.
Es requereix 3 anys en l’àmbit d’Administració i Gestió en cas de no disposar de formació.

Complir com a mínim algun dels següents requisits:
– Serà necessari tenir formació metodològica o experiència docent.
– Certificat de Professionalitat de Docència de la Formació Professional per a l’Ocupació.
– Màster Universitari de Formador de Formadors o altres acreditacions oficials equivalents.

 

Drets i deures(click aquí)

Accedeix al document de Drets i Deures del curs.