Gestió de recursos humans (60H)
Curs Online
Abr 10, 2025 - May 27, 2025

Contacta amb nosaltres al 93 606 10 32
o bé
Apunta´t a la llista d´espera per ser informat/da de la nova edició

Llista d'Espera

PLA FORMACIÓ TRANSVERSAL

Curs subvencionat pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya i el Servicio Público de Empleo Estatal. Sense cost per a tu!

 

 

Empreses i organitzacions estan més conscienciades que mai que un dels principals actius a l’hora de diferenciar-se de la resta de competidors resideix en el seu equip de persones i, per tant, en la gestió i direcció del seu departament de Recursos Humans.
Aquest curs reuneix aspectes de gestió de l’acompliment del treball i de gestió en l’àmbit laboral de les persones que conformen els denominats Recursos Humans en l’activitat empresarial, des dels processos de selecció fins a arribar a qüestions operatives sobre la pròpia gestió de les relacions empresa-treballador.

Aquest curs que s’imparteix en modalitat Teleformació, et donarà el coneixement teòric i pràctic per aconseguir els objectius següents:

 

Objectius del curs:

Adquirir i desenvolupar els coneixements, habilitats i aptituds necessaris per satisfer les exigències de gestió i direcció de rrhh en qualsevol tipus d’organització.
Aplicar habilitats personals i socials en processos de gestió de recursos humans.
Identificar els processos adequats per gestionar de manera eficient els recursos humans d’una organització.
Conèixer la política en matèria de retribució.
Identificar les principals contingències que poden produir-se en matèria de seguretat, relacionant-les amb les mesures de seguretat aplicables.
Adquirir els coneixements i habilitats específiques per dur a terme la gestió de la formació.
Conèixer la legislació laboral que regeix a l’organització.

 

Informació del curs

El curs online ha estat preparat per professorat especialitzat en la matèria amb més de 5 anys d’experiència en el sector i amb titulació oficial.

CAMPUS VIRTUAL. El curs es realitzarà a través del campus virtual de Formar-te. Allí trobaràs tots els materials del curs i podrà realitzar la comunicació amb l’equip docent expert en la matèria.
CURS SENSE FRONTERES. MULTIDISPOSTIU I MULTISISTEMA. Per poder realitzar el curs necessitaràs un dispositiu electrònic (ordinador, tauleta o mòbil) amb connexió a internet i un navegador web (Mozilla Firefox, Google Chrome, Edge, Opera…). El curs és multidispositiu i el podrà realitzar amb qualsevol sistema operatiu: Linux, Windows i/o Mac OS.
La modalitat TELEFORMACIÓ permet adequar l’horari al seu dia a dia. Tindràs el campus formatiu obert les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana per poder realitzar-lo (sempre dins de les dates d’inici i fi del curs).

 

Encara que a l’edició del curs posi curs complet o llista d’espera, et recomanem que t’inscriguis i realitzes la preinscripció igualment, ja que així podràs ser avisat en la següent edició de forma prioritària. Les llistes d’espera són efectives i reals i les utilitzem per a cobrir les baixes que s’ocasionen habitualment o per avisar de les futures edicions del curs.

Per qualsevol dubte et recordem que també pots contactar amb nosaltres a través del correu electrònic formarte@formar-te.es i del telèfon 93 606 10 32, en horari d’oficina.

També et facilitem el nostre whatsapp perquè l’afegeixis i ens puguis escriure!

(clica a la imatge per obrir una conversació)


Continguts(click aquí)

Continguts del curs:

MÒDUL DE FORMACIÓ 1: Direcció estratègica dels recursos humans

  • Direcció Estratègica de RRHH.
    • Identificació de la Direcció Estratègica de RRHH
    • Identificació de la planificació de la Direcció Estratègica de RRHH
    • Identificació de la composició de l’estructura organitzativa d’un Departament de RRHH
    • Interpretació dels objectius de la gestió de RRHH

MÒDUL DE FORMACIÓ 2: Processos dels recursos humans

  • Execució de la planificació dels Recursos Humans
    • Elecció de la formació i reciclatge.
    • Planificació de successions.
    • Gestió promocions. Mobilitat interna.
  • Execució del reclutament
    • Identificació del tipus de reclutament: intern, extern o mixt.
    • Anàlisi dels avantatges i desavantatges.
  • Execució de l’auditoria de RH.
    • Anàlisi del sistema de gestió de RRHH.
    • Gestió oportunitats de millora.

MÒDUL DE FORMACIÓ 3: Aspectes de la política retributiva

  • Identificació dels tipus de retribució.
    • Definició de Política Retributiva.
    • Definició de les Bases de la Política retributiva.
    • Descripció principis de la política retributiva.
    • Definició dels objectius de la política retributiva.
  • Identificació dels tipus de retribució.
    • Definició de tipus de retribucions: fix, variable, en espècie i emocional.
    • Anàlisi dels factors per determinar una política retributiva.
  • Selecció.
    • Definició del procés de selecció.
    • Anàlisi del procés de selecció.
  • Integració.
    • Definició del procés d’integració.
    • Anàlisi del procés d’integració.

MÒDUL DE FORMACIÓ 4: Prevenció de riscos laborals i gestió de la formació

  • Descripció de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals
    • Definició dels conceptes bàsics de salut i seguretat a la feina.
    • Definició dels factors de riscos professionals.
    • Classificació d’accidents de treball i malalties laborals.
    • Descripció dels drets i obligacions: empresa i treballador/a.
    • Classificació d’infraccions i sancions.
  • Identificació dels riscos laborals i la seva prevenció
    • Definició del tipus de riscs laborals.
    • Creació de sistemes de control de riscos.
    • Creació de plans d’emergència i evacuació.
    • Anàlisi dels mitjans de protecció i control de salut de les persones treballadores.
  • Anàlisi de les necessitats formatives.
    • Detecció de les necessitats formatives.
    • Anàlisi de les necessitats formatives.
  • Confecció del pla de formació.
    • Identificació formacions necessàries.
    • Disseny d’accions formatives.
    • Elaboració del Pla de Formació.
    • Anàlisi dels resultats.

MÒDUL DE FORMACIÓ 5: Legislació laboral

  • Anàlisi de les relacions laborals dins d’una organització.
    • Identificació de les característiques de formalització i comunicació del contracte de treball.
    • Període de prova.
    • Modificació contracte de treball.
    • Suspensió contracte de treball.
    • Extinció contracte de treball.
    • Percepcions salarials i extrasalarials en una nòmina.
  • Definició del salari.
    • Definició i composició del salari.
    • Definició del Salari Mínim Interprofessional.
  • Descripció de la jornada laboral
    • Definició de la jornada laboral.
    • Planificació i comunicació del calendari laboral.
    • Definició d’hores extraordinàries.
    • Definició de permisos retribuïts i no retribuïts.
    • Durada vacances retribuïdes.
Procés inscripció (click aquí)
  1. Preinscripció al curs: omplir el formulari web amb les dades sol·licitades. Un cop enviat, es rebrà una resposta automàtica confirmant el registre de la preinscripció al nostre sistema. Aquestes preinscripcions seran tractades per ordre d’arribada i de col·lectius prioritaris segons convocatòria.
    • Informar que en el cas que hi hagi molta demanda, les persones que quedin en llista d’espera o que es quedin fora per sobre-demanda, seran informades de manera prioritària per a pròximes edicions. En tot moment poden consultar l’estat de la seva preinscripció trucant al 936061032 o be enviant un correu a formarte@formar-te.es .
  2. Inici fase d’inscripció: s’envia un correu electrònic informant de les dates del curs, es fa recordatori dels requisits d’accés i per sol·licitar la següent documentació:
    • Fotocòpia del NIF/NIE (ambdues cares i llegible)
    • Titulació corresponent segons programa formatiu
    • Altres documents requerits segons el perfil del participant
    • Documentació acreditativa de l’estat laboral:
      • Treballador/a: còpia de la capçalera de la nòmina o rebut d’autònoms (amb període de liquidació visible). Un cop iniciada la formació, caldrà aportar la nòmina del mes en curs.
      • Desocupat/da: còpia de la demanda d’ocupació (DARDO), vigent i segellada.
  3. Validació de la documentació: si la documentació és correcta i s’ajusta als requisits del pla formatiu, es confirmarà la inscripció i s’envia un correu per continuar amb la signatura digital de l’Annex I de sol·licitud de formació.
    • En cas de necessitar alguna prova d’accés o de coneixement previs es contacta amb la persona per avisar que ha de fer aquesta/es prova/es.
  4. Signatura digital de l’Annex I: aquest pas és personal i obligatori per accedir als cursos. El participant ha de signar l’Annex I de sol·licitud de formació mitjançant l’enllaç que ha rebut per correu electrònic. Un cop fet això, el participant rep un correu on s’explica que la seva sol·licitud està en llista d’espera de confirmació.
  5. Confirmació de plaça: uns dies abans de l’inici del curs s’enviarà un correu electrònic amb la confirmació definitiva de la plaça.
  6. Enviament de claus d’accés: el dia d’inici del curs, l’alumne rep per correu electrònic les claus d’accés al curs.
  • En cas que la no admissió sigui per límits legals (places per a desocupats o personal públic), s’informa per correu electrònic el motiu de la no admissió i la inscripció quedarà en llista d’espera per a la següent edició i l’alumne serà informat.

Tota la documentació enviada serà utilitzada exclusivament per a la validació de l’accés al curs i no es desarà en els sistemes informàtics de l’entitat.

Metodologia(click aquí)

MODALITAT TELEFORMACIÓ

Les accions formatives asíncrones permeten a l’alumnat una flexibilitat que no permet la modalitat presencial, perquè els alumnes es converteixen en els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge. En aquesta modalitat de formació es remarquen els aspectes que puguin aproximar a l'alumne a una formació personalitzada fent especial èmfasi en les tutories i la dinamització de les accions formatives. Per aquest motiu, durant tot el procés d’aprenentatge, els alumnes estaran acompanyats permanentment per un o més experts/tes en els continguts objecte del curs, el quals poden realitzar consultes a través de les eines que disposa el nostre campus virtual (EVA).

Els continguts de l’acció formativa es presenten en format interactiu/Scorm, dins de l’entorn d’aprenentatge d’aquesta modalitat que és el campus virtual, i que té com a missió principal permetre la comunicació entre tots els membres de la comunitat educativa. Tot material formatiu de caràcter online serà interactiu amb vídeos, explicacions, exercicis per tema a través del format SCORM, descartant totalment el material formatiu en format PDF (encara que a l’alumnat, en finalitzar el curs, se’ls facilitarà aquest material de l’acció formativa en format PDF per a futures consultes).

Amb la finalitat de complir amb tots els objectius establerts, el campus virtual disposa d’eines interactives (fòrum, correu electrònic, xat...) que ajudaran a l’adequat desenvolupament de l’acció formativa, la comunicació amb el/la formador/a i l’increment de la motivació de l’alumnat. També permet la realització d’activitats de seguiment i exercicis d’avaluació amb les solucions corresponents on l’alumne/a pot valorar els seus progressos.

En els cursos de modalitat de teleformació s'incorporen dinàmiques que impliquen un rol actiu dels participants, malgrat l'absència de sessions en temps real. A través de plataformes digitals i eines interactives, es fomenta la participació activa i l'aprenentatge autònom. A continuació, es descriuen les principals dinàmiques utilitzades:

- Activitats interactives: aquí s’inclouen diversos tipus d’activitats com qüestionaris, simulacions i exercicis interactius que permeten als participants aplicar els coneixements adquirits. També parlem d’activitats com a casos pràctics, on els alumnes han de resoldre situacions reals posant-se en la pèl d’un professional, i/o tutorials on es proposen activitats de realització de anàlisi i creació d’informes.

- Fòrums de debat i col·laboració: tot i no tenir interacció en temps real donat la naturalesa de la modalitat de formació, els participants tenen accés a fòrums i espais de discussió on poden compartir opinions, resoldre dubtes i col·laborar en treballs o projectes en grup.

- Autoavaluació i feedback automàtic: accés a exercicis d'autoavaluació per mesurar el seu propi progrés. A més, es proporcionen qüestionaris amb feedback immediat per consolidar els aprenentatges de manera pràctica (microaprenentatge).

- Diari d’aprenentatge: on els alumnes registren els seus avanços i poden realitzar tasques pràctiques per aplicar a la seva realitat laboral o personal.

- Portfoli digital: on es recopilen i organitzen els treballs, reflexions, projectes i activitats pràctiques fetes durant el curs. La finalitat és poder documentar les seves pràctiques, autoavaluacions i plans d'acció, reflectint el seu progrés i desenvolupament personal; per això el portfoli es converteix en una eina produïda pels mateixos alumnes a la qual poden recórrer un cop acaba l’acció formativa.

També per generar una proximitat en aquesta modalitat i trencar barreres, tots els cursos i continguts d’aquests, encara que estaran habilitats des del primer moment, seran pautats pel formador a l’ inici del curs i de forma setmanal a través de la missatgeria del fòrum. Els formadors també penjaran noticies d’interès a través del fòrum per aproximar el contingut formatiu al mon laboral. 

Per últim exigirem sempre al formador un temps de resposta mínims i mai més enllà de les 24 hores hàbils.

Requisits alumnes(click aquí)
REQUISITS ALUMNES

Aquest curs està adreçat prioritàriament a persones treballadores OCUPADES que cotitzen a la Seguretat Social en concepte de formació professional per a l'ocupació a Catalunya.

La participació de persones treballadores DESOCUPADES inscrites en el Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, no pot superar el 30% del total dels participants, no tindran garantida la seva plaça al curs fins que no enviïn la documentació necessària al Centre de Formació i es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada per l’Article 5 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral.

El personal al servei de les ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES, només pot participar en les accions formatives TRANSVERSALS i no pot superar el 10% del total dels participants del programa formatiu, per aquest motiu no tindran garantida la seva plaça al curs fins que enviïn la documentació al Centre de Formació i es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada per l’Article 5 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral.

Per poder accedir a aquest curs hauràs de tenir un d'aquests requisits acadèmics:

Requisit acadèmic
  • Certificat de professionalitat nivell 1
  • Títol Professional Bàsic (FP Bàsica)
  • Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o equivalent.
  • Títol de Tècnic (FP Grau Mitjà) o equivalent.
  • Certificat de Professionalitat de nivell 2.
  • Haver superat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.
  • Haver superat qualsevol prova oficial d'accés a la Universitat.

Requisit tècnic
  • A més de l'indicat anteriorment, l'alumnat ha de tenir les destreses suficients per a ser usuaris de la plataforma virtual en la qual es recolza l'acció formativa.
  • Dispositiu amb connexió a Internet per a poder seguir el curs en línia i poder visualitzar els continguts (textos, formularis, vídeos, imatges) com un ordinador de sobretaula, portàtil, mòbil (no recomanable)
  • Càmara web per poder fer la prova final

Coneixements previs
  • Sense requisits previs
Certificació(click aquí)

Diploma d’acreditació de la formació rebuda avalat per Formar-te i l’Administració subvencionadora del curs.

 

Condicions generals(click aquí)

Condicions Generals del Curs

  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els professors respondran a les consultes efectuades pels alumnes en el fòrum del tema corresponent. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes igualment que les de Setmana Santa i el mes d’Agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per accedir al curs, s’assignarà a cada alumne una clau d’accés personal i intransferible, sent obligació de l’alumne custodiar la mateixa amb la deguda diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés a campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul•lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne.
  3. L’accés al curs dona dret a la docència dels professors a través del nostre campus EVA, el MATERIAL DIDÀCTIC i els test generals del curs, així com tot material didàctic que es posi a disposició de l’alumne durant el curs.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs trucar al 93 606 10 32. Recorda que també es pot inscriure a la llista d’espera per ser avisat prioritpàriament de la nova edició.
  5. Si un alumne no compleix amb els requisits d’accés o be no entrega la documentació pertanyent, serà dona de baixa d’aquesta edició i en llista d’espera per a la propera. En cas que vulgui sol·licitar la baixa definitiva, haurà d’enviar un correu indicant “BAIXA” i el motiu segons s’indica en els correus electrònic que rebrà.
  6. La plaça del curs només quedarà reservada quan s’hagi entregat tota la documentació requerida i hagi rebut un email confirmant la plaça. 
  7. Els alumnes en situació de no ocupació o el personal laboral de l’administració pública tenen les places limitades segons normativa en aquest pla formatiu.
  8. Per fer la inscripció al curs s’ha d’emplenar el formulari del nostre web corresponent amb l’acceptació de les condicions de la LOPDPGDD, enviar la documentació que sigui requerida per email (indicada en l’apartat Inscripció) i esperar el correu electrònic que enviarà el centre per confirmar la plaça.
  9. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93.606.10.32 en horari de dilluns a dijous de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà el més aviat possible.
  10. En cas de que el curs es suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’alumne serà avisat previ inici del curs.
  11. El centre es reserva el dret de suspensió del curs degut a motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat.
  12. En cas que per força major s’hagi de suspendre una sessió, aquesta es recuperarà l’abans possible prioritàriament en el mateix horari. El centre de formació previ avís de 5 dies d’antelació a la nova classe, notificarà al alumnes de la nova data i horari.
Drets i deures(click aquí)

Accedeix al document de Drets i Deures del curs.