Atenció i resolució de conflictes en el Transport de Viatgers (60 Hores)
Curs Online
Abr 18, 2024 - May 28, 2024

Contacta amb nosaltres al 93 606 10 32
o bé
Apunta´t a la llista d´espera per ser informat/da de la nova edició

Llista d'Espera

PLA FORMACIÓ CONFORCAT A MIDA 2023-2024

Convocatòria adreçada prioritàriament a persones treballadores ocupades amb seu de treball a Catalunya i a persones en recerca de feina inscrites al SOC

UNITAT COMPETÈNCIA RELACIONADA (UC)

UC1464_2 REALITZAR LES ACTIVITATS D’ATENCIÓ I INFORMACIÓ ALS VIATGERS I VIATGERES DE L’AUTOBÚS O AUTOCAR

 

Aquest curs que s’imparteix en modalitat Teleformació, et donarà el coneixement teòric i pràctic per aconseguir els objectius següents:

 

Objectius del curs:

Controlar l’entrada i sortida de viatgers, realitzant en el seu cas l’expedició i/o control de bitllets, així com la supervisió de la càrrega i descàrrega d’equipatges, segons procediments establerts i complint la normativa vigent per a assegurar la realització i control dels serveis.
Controlar l’entrada i sortida de viatgers, realitzant en el seu cas l’expedició i/o control de bitllets, així com la supervisió de la càrrega i descàrrega d’equipatges, segons procediments establerts i complint la normativa vigent per a assegurar la realització i control dels serveis.
Recollir, i en funció de la seva competència, resoldre i/o canalitzar les queixes o reclamacions dels viatgers, segons els criteris i procediments establerts per a garantir la qualitat del servei prestat per l’empresa.
Explicar les principals activitats del conductor d’autobús o autocar referents a l’accés i abandó dels viatgers del vehicle, l’expedició de bitllets aplicant les tarifes vigents.
Planificar les operacions de càrrega i descàrrega optimitzant la utilització de l’espai disponible en el vehicle, respectant les normes de seguretat i salut laboral i l’òptima utilització del vehicle.
Aplicar les tècniques de comunicació interpersonal en situacions de contacte directe amb clients i explicar les línies bàsiques i característiques generals del servei al client, utilitzant els mitjans disponibles per a obtenir la satisfacció dels usuaris.
Aplicar els diferents sistemes de comunicació i informació en l’activitat del transport, seleccionant el més apropiat en cada cas.
Interpretar les tècniques d’atenció i informació al client, descrivint diferents tipologies de clients, les seves característiques i els procediments de resolució de conflictes.

 

Informació del curs

El curs online ha estat preparat per professorat especialitzat en la matèria amb més de 5 anys d’experiència en el sector i amb titulació oficial.

CAMPUS VIRTUAL. El curs es realitzarà a través del campus virtual de Formar-te. Allí trobaràs tots els materials del curs i podrà realitzar la comunicació amb l’equip docent expert en la matèria.
CURS SENSE FRONTERES. MULTIDISPOSTIU I MULTISISTEMA. Per poder realitzar el curs necessitaràs un dispositiu electrònic (ordinador, tauleta o mòbil) amb connexió a internet i un navegador web (Mozilla Firefox, Google Chrome, Edge, Opera…). El curs és multidispositiu i el podrà realitzar amb qualsevol sistema operatiu: Linux, Windows i/o Mac OS.
La modalitat TELEFORMACIÓ permet adequar l’horari al seu dia a dia. Tindràs el campus formatiu obert les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana per poder realitzar-lo (sempre dins de les dates d’inici i fi del curs).

 

Encara que a l’edició del curs posi curs complet o llista d’espera, et recomanem que t’inscriguis i realitzes la preinscripció igualment, ja que així podràs ser avisat en la següent edició de forma prioritària. Les llistes d’espera són efectives i reals i les utilitzem per a cobrir les baixes que s’ocasionen habitualment o per avisar de les futures edicions del curs.

Per qualsevol dubte et recordem que també pots contactar amb nosaltres a través del correu electrònic formarte@formar-te.es i del telèfon 93 606 10 32, en horari d’oficina.

També et facilitem el nostre whatsapp perquè l’afegeixis i ens puguis escriure!

(clica a la imatge per obrir una conversació)


Continguts i objectius(click aquí)

Continguts del curs:

MF1 PROCESSOS OPERATIUS DE L’ACTIVITAT DE L TRANSPORT DE VIATGERS (15 hores)
Organització del treball.
Els elements de seguretat per als viatgers.
Normes de seguretat en obertura i tancament de portes.
Accessibilitat en els autobusos.
Expedició de tikets o bitllets o validació d’aquests.
El transport de grups específics
Emplenament de documents administratius de control i registro

MF2 GESTIÓ DE LA CÀRREGA/DESCÀRREGA EN EL VEHICLE (15 hores)
Forces aplicades a un vehicle en moviment. Influència sobre la càrrega.
Masses i dimensions màximes de vehicles.
Càlcul de pes i volum de càrrega útils en un vehicle i les conseqüències mecàniques.
Centre de gravetat. Influència en el comportament del vehicle i la seva estabilitat.
Repartiment de càrregues.
Embalatges i amarrament de càrregues.
Consideracions tècniques del vehicle respecte a la càrrega.
Cubicació de la càrrega en funció de la seva naturalesa i destí.
Ordre de càrrega/descarrega.

MF3. MECANISMES I FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ EN EL TRANSPORT DE VIATGERS. (10 hores)
Elements de la comunicació.
Processos de la comunicació.
La comunicació interpersonal i el contacte directe.
Obstacles en la comunicació.
Actituds i tècniques afavoridores de la comunicació.
L’escolta activa.
Els serveis d’informació i comunicació.
Sistemes telemàtics d’informació i comunicació.
Sistemes de cerca i localització.
Navegadors. Assistents a la circulació

MF4. ATENCIÓ AL CLIENT EN EL TRANSPORT DE VIATGERS (10 hores)
Tipus de clients
Motivacions, necessitats i expectatives dels clients
Servei al client
Fases d’un correcte servei al client
El conductor en el marc del servei
El conflicte i la seva resolució
Recollida de reclamacions
El full de reclamacions. Emplenament de reclamacions
Cursar reclamacions

Continguts sostenibilitat o economia verda

Mòdul 1. Sensibilització en Matèria de Sostenibilitat (10 hores)
– Especificacions sobre el desenvolupament sostenible
– Conceptes bàsics: sostenibilitat social, econòmica i ambiental, recursos, medi ambient, canvi climàtic, escalfament global i el canvi cap al desenvolupament sostenible
– Context reglamentari. Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible
– Identificació dels principals vectors mediambientals
– Aigua
– Residus
– Energia
– Atmosfera
– Soroll
– Aplicació dels principis i fonaments de l’economia circular
– Economia lineal versus economia circular
– Les 3R: reduir, reutilitzar i reciclar
– Enfocament multi R: repensar, redissenyar, refabricar, reparar, redistribuir, reduir, reutilitzar, reciclar i recuperar
– Caracterització del desplaçament i mobilitat sostenible
– Significat de mobilitat sostenible
– Foment de mobilitat sostenible
– Mobilitat urbana sostenible
– Implementació d’accions de millora ambiental en l’entorn laboral i personal
– Apagat d’aparells quan no siguin necessaris
– Optimització de l’ús de les impressores
– Apagat de les llums quan no s’usin
– Optimització de l’ús de l’aigua.
– Optimització de l’ús del paper
– Decoració amb plantes
– Aprofitament de la llum del dia
– Climatització
– Implementació de bones pràctiques en l’activitat professional per a reduir l’impacte ambiental
– Ús eficient de l’energia
– Gestió responsable de l’aigua
– Cerca de noves oportunitats per a valorar els residus.
– Optimització dels envasos dels productes.
– Càlcul de la petjada ambiental de l’activitat i identificació d’objectius de millora.
– Millora de la gestió dels materials i residus perillosos.
– Sensibilització i formació ambiental als treballadors.
– Reducció del volum i càrrega contaminant dels abocaments d’aigua residual..
– Millora dels processos de disseny de nous productes perquè siguin més sostenibles. Potenciació de l’ecodisseny.
– Implantació de sistemes de gestió mediambiental i responsabilitat social empresarial.
– Descripció de la responsabilitat social
– Concepte de responsabilitat social
– Responsabilitat social corporativa i l’empresa sostenible.
– Objectius i gestió de la responsabilitat social corporativa en les organitza

Procés inscripció (click aquí)

PROCÉS INSCRIPCIÓ CURSOS FORMAR-TE

En aquest apartat detallem el procés d’inscripció per als cursos subvencionats impartits per FORMAR-TE:

1. Realitzar la preinscripció al curs: omplir el formulari web amb les dades sol·licitades, un cop omplert i enviat el formulari, s’enviarà una resposta automàtica confirmant que la preinscripció al curs s’ha registrat correctament.

Tot participant que realitzi una preinscripció a la LLISTA D’ESPERA, serà informat de forma prioritària i és tindrà en compte per a les pròximes edicions.

2. Inscripció al curs (30 dies abans inici de cada curs, fins exhaurir places): Un cop analitzades les sol·licituds i revisades les dades, enviarem un correu electrònic a l’adreça facilitada en la preinscripció, on es sol·licitarà la següent documentació:

  1. Annex 1 de Participació (reomplert i signat) -> S’enviarà adjunt al correu electrònic.
  2. Fotocòpia del NIF/NIE (per les dues cares i que sigui llegible)
  3. Documentació acreditativa de l’estat laboral:
  • TREBALLADOR/RA: ens haurà de remetre la fotocòpia de la capçalera de la nòmina o del rebut d’autònoms
    (és important que a la nòmina es vegi el període de liquidació, si no NO serà vàlida) Un cop s’iniciï la formació, se sol·licitarà la del mes d’inici de l’acció formativa.
  • DESOCUPAT/DA ens haurà de remetre la fotocòpia de la demanda d’ocupació segellada i vigent (DARDO).

Un cop rebem tota la documentació sol·licitada, aquesta estigui correcta i compleixi amb els requisits del pla formatiu, s’enviarà un correu electrònic informant que la inscripció es troba en LLISTA D’ESPERA, si no es compleixen els requisits s’enviarà un correu electrònic amb el motiu pel qual no ha estat acceptada.

Finalment, uns dies abans de la data d’inici del curs, si hi ha suficient quòrum per iniciar el grup s’enviarà un correu electrònic amb la CONFIRMACIÓ DE LA PLAÇA.

Si el motiu de no admissió al curs, és per la limitació de places a persones desocupades o personal treballador de l’administració pública, la inscripció es quedarà en llista d’espera, per a ser prioritàries en pròximes edicions del curs.

Només es pot participar en dues accions formatives a la vegada, per això és important fer les preinscripcions per ordre de preferència.

Metodologia(click aquí)
Requisits alumnes(click aquí)

REQUISITS ALUMNES

Poden participar en les accions de formació previstes en aquesta Ordre, les persones treballadores ocupades amb el centre de treball a Catalunya i/o en recerca d’ocupació.

Certificació(click aquí)

Diploma d’acreditació de la formació rebuda avalat per Formar-te i l’Administració subvencionadora del curs.

 

Condicions generals(click aquí)

Condicions Generals del Curs

  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els professors respondran a les consultes efectuades pels alumnes en el fòrum del tema corresponent. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes igualment que les de Setmana Santa i el mes d’Agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per accedir al curs, s’assignarà a cada alumne una clau d’accés personal i intransferible, sent obligació de l’alumne custodiar la mateixa amb la deguda diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés a campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul•lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne.
  3. L’accés al curs dona dret a la docència dels professors a través del nostre campus EVA, el MATERIAL DIDÀCTIC i els test generals del curs, així com tot material didàctic que es posi a disposició de l’alumne durant el curs.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs trucar al 93 606 10 32. Recorda que també es pot inscriure a la llista d’espera per ser avisat prioritpàriament de la nova edició.
  5. Si un alumne no compleix amb els requisits d’accés o be no entrega la documentació pertanyent, serà dona de baixa d’aquesta edició i en llista d’espera per a la propera. En cas que vulgui sol·licitar la baixa definitiva, haurà d’enviar un correu indicant “BAIXA” i el motiu segons s’indica en els correus electrònic que rebrà.
  6. La plaça del curs només quedarà reservada quan s’hagi entregat tota la documentació requerida i hagi rebut un email confirmant la plaça. 
  7. Els alumnes en situació de no ocupació o el personal laboral de l’administració pública tenen les places limitades segons normativa en aquest pla formatiu.
  8. Per fer la inscripció al curs s’ha d’emplenar el formulari del nostre web corresponent amb l’acceptació de les condicions de la LOPDPGDD, enviar la documentació que sigui requerida per email (indicada en l’apartat Inscripció) i esperar el correu electrònic que enviarà el centre per confirmar la plaça.
  9. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93.606.10.32 en horari de dilluns a dijous de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà el més aviat possible.
  10. En cas de que el curs es suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’alumne serà avisat previ inici del curs.
  11. El centre es reserva el dret de suspensió del curs degut a motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat.
  12. En cas que per força major s’hagi de suspendre una sessió, aquesta es recuperarà l’abans possible prioritàriament en el mateix horari. El centre de formació previ avís de 5 dies d’antelació a la nova classe, notificarà al alumnes de la nova data i horari.