CURS ONLINE PREPARATORI TEMARI ESPECÍFIC COS DE DIPLOMATURA TREBALL SOCIAL SUBGRUP A2 GENERALITAT DE CATALUNYA
Data Pendent De Concretar
Aula Virtual

Contacta amb nosaltres al 93 606 10 32
o bé
Apunta´t a la llista d´espera per ser informat/da de la nova edició

Llista d'Espera

Informació del curs

Has pensat mai en ser funcionari/a de la Generalitat de Catalunya?
Amb aquest curs et donem les eines necessàries per a superar el procés selectiu del Cos Diplomatura Treball Social (Subgrup A2) – de la Generalitat de Catalunya.

Vols una formació  específicament dissenyada per a la teva oposició? Apunta’t!

 

Què incorpora aquesta preparació?

AULA VIRTUAL. Nova metodologia de formació en línia que et permetrà seguir des de qualsevol lloc la classe i realitzar preguntes a l’instant. Com si estiguessis en una aula en temps real!  Aquestes classes quedaran gravades per a poder visualitzar-les. 
CAMPUS VIRTUAL. Inclou l’accés al campus virtual de Formar-te, adaptat per a qualsevol dispositiu. Allí trobaràs tots els materials del curs
Temari (35 Temes) segons RESOLUCIÓ PRE/2423/2022, de 27 de juliol, per la qual s’aproven els temaris de les proves selectives per a l’accés a determinats cossos i escales de personal funcionari d’administració general i especial de la Generalitat de Catalunya (DOGC N 8720 de 29/07/2022)
Disposaràs de més de 550 preguntes test!
Si cal la programació del curs s’adaptarà a la convocatòria del procés selectiu

 

IMPORTANT!

Recordeu que per  a poder accedir a les classes presencials serà imprescindible tenir la webcam en funcionament per  a poder validar la presencialitat de l’alumne.

Si no disposeu de webcam podreu seguir el curs igual, però no podreu accedir a la classe en directe.

 

Apunta’t ja i no et quedis sense plaça!

 

Amb la colaboració: Certificació ISO 9001
 
Afilia’t clicant aqui!

 

Metodologia(click aquí)

METODOLOGIA

Els alumnes disposaran dels temes corresponents adaptats al procés d’estabilització, desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors . Amb cada tema l’alumne disposarà d’un test de preguntes amb quatre respostes, una única resposta correcta i amb la seva justificació de manera que l’alumne pugui conèixer la raó de la solució indicada.

NOVETAT

El curs inclou Aula Virtual a través de videoconferències en directe amb possibilitat d’interaccionar amb el professor. Aquest curs inclou 110 hores d’Aula Virtual per a explicar  el contingut del temari i resoldre dubtes.

Per a completar la preparació de l’oposició, l’alumne disposarà de tests transversals de 30 preguntes, i un test general de simulacre d’examen sobre els temes corresponents adaptats al procés d’estabilització.

El curs comptarà amb un/a  tutor/a que serà el referent de contacte dels alumnes amb els professors mitjançant el correu electrònic que es facilitarà i que es posarà en contacte amb l’alumnat  després de l’inici del curs. Aquesta figura fa tasques de suport metodològic i control de qualitat.

 

Temari(click aquí)

35 Temes

 

Tema 1

El sistema públic dels serveis socials a Catalunya. La cartera de serveis socials. Prestacions del sistema públic: serveis socials bàsics i serveis socials especialitzats.

Tema 2

La immigració a Catalunya. Les polítiques d’immigració i la gestió de la diversitat. La legislació en matèria d’estrangeria. El risc d’exclusió social i altres problemàtiques específiques.

Tema 3

La pobresa, eixos d’actuació de les polítiques públiques: inclusió social en la infància i l’adolescència, cobertura de les necessitats bàsiques, ocupació i habitatge.

Tema 4

Les famílies: concepte i funció. Els models de famílies: estructures, patrons relacionals i relacions conjugals. Necessitats bàsiques. Les polítiques socials de protecció a les famílies. El treball social amb famílies.

Tema 5

Necessitats bàsiques dels infants. Desenvolupament i promoció de les competències parentals. Factors de protecció i factors de risc. La crisi familiar, models de trencament familiar, fases i efectes en els progenitors i en els fills.

Tema 6

La condició social i evolutiva dels adolescents i joves. Intervenció socioeducativa en adolescents i joves. Recursos adreçats a la població juvenil.

Tema 7

La infància maltractada: conceptes. Indicadors de risc per a la detecció del maltractament infantil. Detecció i valoració dels maltractaments. Conseqüències dels maltractaments. Factors de protecció i resiliència.

Tema 8

El sistema de protecció a la infància i l’adolescència. Regulació legal. Especificitats del sistema català de protecció a la infància i l’adolescència. Protocols d’actuació.

Tema 9

La Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública: atenció a la infància i l’adolescència. Organismes de referència.

Tema 10

La violència masclista. Àmbits. Avaluació del risc. La intervenció amb víctimes i agressors, a nivell individual i social. La intervenció en fills i filles de dones en situació de violència masclista. Altres formes de violència en l’àmbit familiar.

Tema 11

El marc legal de l’atenció especialitzada en el cas de víctimes de delictes de violència masclista. La promoció de l’erradicació de la violència masclista.

Tema 12

L’envelliment de la població. La gent gran. L’atenció i orientació a la gent gran. La Carta de Drets i Deures de la Gent Gran de Catalunya. Les persones grans amb dependència o risc social

Tema 13

La Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública: atenció a persones grans amb dependència o risc social. Serveis d’atenció: tipologia, característiques i funcions.

Tema 14

El sistema educatiu català. Marc legal i competencial.

Tema 15

L’entrevista en el procés metodològic del treball social. Tècniques d’entrevista, concepte i característiques. Estudi del context: la institució, el professional i l’usuari. Finalitats de l’entrevista. Els límits i la derivació.

Tema 16

La mediació. Tècniques i metodologia.

Tema 17

Els mètodes d’avaluació de la intervenció social. Els indicadors de qualitat aplicats a la intervenció des del treball social. L’avaluació. El seguiment dels plans d’intervenció social.

Tema 18

Tipologies de maltractament infantil. Prevenció i intervenció en els diferents tipus de maltractament. Especificitats de la intervenció professional des del treball social. L’abús sexual a infants i adolescents. Conductes constitutives d’abús sexual. Diagnòstic i intervenció precoç. Prevenció.

Tema 19

Les mesures de protecció d’infants i adolescents desemparats. Circuits per atendre les diferents situacions. Els infants i adolescents estrangers no acompanyats.

Tema 20

Les tècniques i els mètodes d’intervenció amb infants i adolescents en risc d’exclusió social i les seves famílies. Observació i diagnòstic. L’elaboració d’informes i la proposta d’actuacions. Elaboració i execució d’un pla d’intervenció i de millora personal i familiar. Avaluació de la intervenció.

Tema 21

L’acolliment familiar i l’adopció. L’adopció nacional i l’adopció internacional. L’adopció d’infants amb necessitats especials. Les condicions dels infants per a ser acollits o adoptats. Les condicions d’idoneïtat de les famílies candidates i la seva valoració. L’acoblament. La construcció del vincle. El seguiment.

Tema 22

El menor en conflicte social. El menor amb conductes antisocials. El catàleg de mesures de la Llei orgànica reguladora de la responsabilitat penal dels menors.

Tema 23

L’atenció residencial a la infància i l’adolescència en situació de risc social. Els centres residencials d’acció educativa, els centres residencials d’educació intensiva i els centres d’acolliment. L’atenció als joves extutelats.

Tema 24

El concepte de delicte. Tipus de delicte. La jurisdicció de menors: les funcions de l’equip tècnic, l’assessorament tècnic i la mediació. L’execució de les mesures no privatives de llibertat i les funcions dels equips de medi obert en la justícia juvenil.

Tema 25

Les prestacions socials de caràcter econòmic, tant de la Generalitat de Catalunya com les provinents de la Seguretat Social. Plans d’actuació social i d’inversions en matèria d’assistència i serveis socials. Programes subvencionables en matèria de serveis socials. Pensions no contributives de la Seguretat Social. Programa interdepartamental de la renda mínima d’inserció.

Tema 26

Les persones en situació de dependència. El marc legal. L’atenció a la dependència: promoció de l’autonomia personal, prevenció de la dependència, assistència i suport a les famílies. La valoració de la dependència. El Pla individual d’atenció. El Programa d’atenció domiciliària i equips de suport (PADES).

Tema 27

La discapacitat. Tipus de discapacitats. Avaluació dels factors familiars i socials. La capacitat intel·lectual límit, la malaltia mental, la discapacitat lleu, moderada o greu i/o profunda. Els trastorns de conducta. La valoració i el reconeixement del grau de discapacitat.

Tema 28

La inserció social i laboral de les persones amb discapacitat. L’accessibilitat. Els recursos públics institucionals per a les persones amb discapacitats psíquiques, físiques i sensorials, i per a les persones amb malaltia mental.

Tema 29

La intervenció en l’àmbit familiar i social de les persones grans amb necessitats. Drets de la persona gran. Maltractaments i abusos a les persones grans: detecció, avaluació i intervenció.

Tema 30

Les residències de gent gran. Centres de dia, centres residencials i habitatges tutelats. Objectius, característiques de la població atesa, funcionament, responsabilitats i recursos.

Tema 31

El treball social amb les persones grans amb patologies geriàtriques, demències i dependència física.

Tema 32

El sistema educatiu. Centres educatius: organització i gestió de centres. Projecte educatiu de centre.

Tema 33

Els equips d’assessorament psicopedagògic. L’atenció a l’alumnat i les seves famílies.

Tema 34

L’atenció a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

Tema 35

El voluntariat: tipologia i àmbits d’actuació. Drets i deures de les persones voluntàries. El món de l’associacionisme. El treball de les associacions. La participació en el marc d’una associació. La col·laboració entre associacions i administracions. El suport de les administracions.

Condicions generals(click aquí)

Condicions Generals del Curs

  1. La plataforma online és el lloc a través del qual els alumnes tindran accés als materials i la documentació del curs i, en el cas dels cursos online o semipresencials, podran plantejar els dubtes als formadors. Els alumnes tindran accés a la plataforma les 24 hores dels set dies de la setmana i els professors respondran a les consultes efectuades pels alumnes en el fòrum del tema corresponent. Les festivitats de Nadal seran inhàbils per a la realització de consultes, igual que les de Setmana Santa i el mes d’agost, així com els dissabtes i diumenges.
  2. Per a accedir al curs, s’assignarà a cada alumne una clau d’accés personal i intransferible, i és obligació de l’alumne custodiar-la amb diligència. L’ús fraudulent de les claus d’accés a campus així com l’incompliment de les normes d’ús dels fòrums portarà aparellada l’anul·lació de la matrícula i la baixa del curs, amb la pèrdua de les quantitats lliurades per l’alumne.
  3. El preu del curs dona dret a la docència dels professors a través dels campus de la plataforma, a l’accés al campus virtual, als TEMES DEL TEMARI desenvolupats per Formar-te conjuntament amb els nostres formadors, als tests dels temes, als tests transversals i al test general. El pagament de les quotes es realitzarà en efectiu, amb targeta de crèdit o per transferència bancària.
  4. Per a inscripcions posteriors a la data d’inici del curs truqueu al 93 606 10 32. La prioritat de plaça serà per ordre de pagament, no per ordre d’inscripció.
  5. Si un alumne no compleix amb el termini de pagament establert s’aplicarà un recàrrec del 20% de l’import a pagar. Si en els 7 dies posteriors a la data límit de pagament no es realitza l’abonament de l’import, se li donarà de baixa en el curs. En cas de reincorporar-se més endavant, haurà d’abonar la matrícula del curs i no podrà disposar d’avantatges en pagaments i descomptes futurs per antic alumne.
  6. Si per qualsevol motiu l’alumne vol donar-se de baixa del curs ho haurà de comunicar 10 dies abans de la finalització del mes. No es retornaran els pagaments realitzats amb anterioritat al dia de la baixa. En cas que la baixa sigui degudament justificada per motius de salut o deures civils inexcusables, amb previ avís i amb el justificant original, es retornarà l’import corresponent a la part del curs no realitzada a partir del dia de la baixa.
  7. La plaça del curs només quedarà reservada quan es materialitzi el pagament de la primera quota corresponent.
  8. Els alumnes en situació d’atur sense prestació o amb una prestació inferior al SMI es poden posar en contacte amb el centre per tal de disposar d’unes condicions de pagaments que s’adaptin a les seves necessitats, prèvia acreditació de la seva situació.
  9. Per a fer la inscripció al curs s’ha d’emplenar el formulari del nostre web corresponent amb l’acceptació de les condicions de la LOPDPGDD i drets d’imatge, realitzar el pagament i esperar el correu electrònic de confirmació de plaça que enviarà el centre.
  10. Per a qualsevol consulta sobre el funcionament del curs, podeu contactar amb el centre de formació mitjançant el telèfon 93 606 10 32 en horari de dilluns a dijous, de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h i divendres, de 09.00 a 14.00 h. També podeu enviar qualsevol consulta a: formarte@formar-te.es i es respondrà com més aviat millor.
  11. En cas que el curs se suspengui per motius extraordinaris aliens a la nostra voluntat, l’import a retornar serà la resta de l’import abonat menys el càlcul de la part proporcional del curs realitzat.
  12. El centre es reserva el dret de suspensió del curs degut a motius justificables, previ avís de 48 hores d’anterioritat i conseqüent devolució econòmica de la part restant del curs.
  13. Tot el material que composa el curs està protegit pel dret de propietat intel·lectual i és posat a la disposició de l’alumne de forma individual i personalitzada i només pot ser utilitzat per aquest per al seu estudi personal, sense poder cedir-lo a altres alumnes ni a tercers. Està prohibit fotocopiar-los, escanejar-los o reproduir-los totalment o parcial per qualsevol mitjà de reproducció o difusió inclosos els mitjans informàtics. Qualsevol ús o modificació parcial o total del material o del contingut per a qualsevol altre fi que no sigui l’ús per l’estudi personal de l’alumne serà considerat una violació de les lleis del “copyright” que protegeixen els drets d’autor.